Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enButterfield, Nancy; Arthur, Michael
TitelAddressing Teacher Needs and Concerns in Communication Interventions for Students with an Intellectual Disability.
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 41 (1994) 3, S.201-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0156-6555
SchlagwörterChange Strategies; Communication Skills; Evaluation Methods; Generalization; Inservice Teacher Education; Intervention; Mental Retardation; Moderate Mental Retardation; Professional Development; Program Evaluation; Severe Mental Retardation; Teacher Attitudes; Teaching Skills; Training Methods; Transfer of Training
AbstractA professional development project was designed to support teachers in planning communication interventions with students having moderate/severe mental retardation. Special emphasis was on systemic and personal factors in adopting change and on training activities to foster application of skills. A program evaluation instrument focusing on teacher concerns is attached. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Disability, Development and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: